آموزش پیش-پس پردازشگر نرم افزار LS-DYNA
آموزش پیش-پس پردازشگر نرم افزار LS-DYNA

آموزش پیش پس پردازشگر نرم افزار LS-DYNA

آموزش پیش پس پردازشگر نرم افزار LS-DYNA

بیشتر شهرت نرم افزار LS-DYNA ال اس داینا در زمینه شبیه سازی و تحلیل مسائل غیرخطی و گذرای دینامیکی با استفاده از حل المان محدود صریح  می باشد. نرم افزار LS-DYNA ال اس داینا توسط صنایع مختلفی از جمله صنعت اتومبیل سازی با قابلیت های تخصصی چون مدلهای آماده بالشتک هوا، سنسورها، کمربند ایمنی، صنعت هوا فضا، نظامی، ساخت سازه ها و زیست مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد

در نرم افزار LS-DYNA ال اس داینا عملیات ساخت مدل و بارگذاری (پیش پردازش) و همچنین استخراج نتایج (پس پردازش)  در برنامه LS-PrePost که معمولاً امکان نمایش نتایج را نیز دارد، انجام می پذیرد و سپس کد خروجی حاصل به حلگر اصلی داده شده و محاسبات را انجام می دهد. لازم به ذکر است که ورودی حلگر فایلی با پسوند .k یا  .key و یا .dyn  است که از یک فایل متنی شامل دستورات یا همان keyword ها تشکیل شده است. خط به خط این فایل شامل اطلاعاتی از قبیل شرایط کنترل حل مسأله و دریافت خروجی، نوع بارگذاری و قیدها، مختصات المان ها و گره ها، نوع الگوریتم های برخورد و تصادم و … می باشد. شکل زیر نمایی از نرم افزار LS-PrePost را در حین تحلیل نشان می دهد.

می توان گفت  تفکیک بخش های مختلف حل یک مسأله در نرم افزار LS-DYNA ال اس داینا به نوعی مزیت برای این نرم افزار تبدیل شده است. این امر موجب شکل گیری پیش‌پردازشگرهای مختلفی برای تولید کدهای این نرم افزار با امکانات گوناگون گردیده است. از آن جمله می توان  Oasys، FEMB ،HyperMesh  وLS-PrePost  را نام برد که تنها مورد آخر به طور مستقیم توسط شرکت LSTC منتشر می گردد.

 

نرم افزار LS-PrePost
نرم افزار LS-PrePost

 

اکنون میتوانید فیلم های آموزش نرم افزار LS-PrePost را دریافت نمایید، برای دانلود کلیک کنید

درباره ی رحمتی احمد

مطلب پیشنهادی

فیلم های آموزشی نرم افزار LS-DYNA

فیلم های آموزشی نرم افزار LS-DYNA یکی از نرم افزارهای المان محدود بسیار قدرتمند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همکاری آموزشی و پژوهشی با سازمانها و شرکتها