دانلود نرم افزار LS-DYNA

LS-DYNA Software Download-Rahmati

یکی از نرم افزارهای المان محدود کارآمد در شبیه سازی مسائل با نرخ کرنش بالا (High Strain Rate) نرم افزار LS-DYNA است. کدهای المان محدود که قابلیت متمایز این نوع شبیه سازی را دارند به هیدروکد معروف هستند چرا که در این وضعیت مواد حتی جامدات (SOLID) رفتاری همانند سیال (FLUID) از خود نشان میدهند. تجربه نشان میدهد سرعت حلگر LS-DYNA در مسائل سه بعدی از سایر نرم افزارهای المان محدود بیشتر است.

کاربرد ویژه این نرم افزار در شبیه سازی پدیده های ضربه (IMPACT/CRASH) در صنایع خودروسازی با وجود مدلهای آدمک مصنوعی DUMMY، پدیده های نفوذ و انفجار (BLAST/ EXPLOSION) است که در صنایع دفاعی به طور گسترده استفاده می شود. قابلیت انواع روشهای شبیه سازی عددی المان محدود (FE) و هیدرودینامیک ذرات روان (SPH)با دیدگاه های اویلری، لاگرانژی و انتخابی لاگرانژی-اویلری (ALE) با حلگرهای IMPLICIT و EXPLICIT‌ در مسائل استاتیکی، شبه استاتیکی و دینامیکی در LS-DYNA وجود دارد.

محیط مدلساز این نرم افزار به نام LS-PrePost‌ از جهت گرافیکی کاربرپسند است و ابزارهای متعدد برای مش بندی (MESH) و ساخت هندسه (GEOMETRY) را داراست. همچنین می تواند با دیگر نرم افزارهای المان محدود همانند ABAQUS/ ANSYS/ HYPERMESH و نرم افزارهای مدلسازی هندسی همانند SOLIDWORKS/ CATIA مرتبط شود و فایلهای آنها را پشتیبانی نماید. امکان افزودن مدل مواد و معادله حالات جدید (USER DEFINED MATERIAL) با کدنویسی FORTRAN‌ وجود دارد.

نرم افزار LS-DYNA به صورت فعال توسط شرکت آمریکایی LSTC در حال بروزرسانی است. این نرم افزار مورد استفاده مهندسان مکانیک (هوافضا، راه آهن، خودرو)، مهندسان عمران (سازه، خاک و پی، سازه دریایی)، مهندسان معدن خواهد بود.

دانلود نرم افزار LS-DYNA

کتاب فارسی آموزش نرم افزار  LS-DYNA

 دوره آموزشی نرم افزار LS-DYNA

********************************

توضیحات تکمیلی:

نرم افزار LS-DYNA شامل دو بخش است: یکی حلگر LS-DYNA و دیگری محیط گرافیکی برای مدلسازی و استخراج نتایج به نام LS-PrePost که همراه آن یا به صورت مجزا نصب میشود

ورژن حلگر LS-DYNA با Release یا همون R مشخص میشود و نیاز به کرک یا لایسنس دارد. از R4.2 تا جدیدا R9
اما پیش و پس پردازشگر LS-PrePost رایگان است.

بهتر است برای شروع کار با LS-DYNA از LS-PrePost ورژن ۳٫۲ به بعد (ترجیحا جدیدترین ورژن آن) استفاده کنید. ورژنهای پایینتر محیط گرافیکی دست و پا گیری دارند.
برای آنالیز یا همان Run گرفتن از مدل میتوانید از ورژن R4.2 که درسایت رایگان گذاشته شده استفاده کنید یا از ورژنهای بالاتر مثل R7 که در فروشگاه هست
در خصوص تفاوتها و قابلیت های ورژن های بالاتر بهتر است Manauall نرم افزار را مطالعه کنید.

در پایان هم عرض کنم: پکیج فیلم فارسی آموزش LS-DYNA که در سایت هست بر مبنای ورژن ۳٫۲ به بعد از LS-PrePost هست. ورژنهای بالاتر LS-PrePost از جهت گرافیکی تفاوتی نداشته اند و مشابه هستند. تنها باگهای نرم افزاری آن برطرف شده است . همراه فیلمهای آموزشی نسخه R7 کرک شده هم ارسال میشود. (برای توضیحات بیشتر کلیک کنید)

۲۱ دیدگاه

  1. سلام
    فایل R4.2 با Win10 مشکلی داره؟
    چندین بار برای نصب تلاش کردم ولی ابتدای روند پنجره ی WinZip Seif-Exactrator……please wait میاد و هرچقدر هم صبر کردم هیچ اتفاقی نیفتاد.
    منت میگذارید اکر جوابی داشته باشید.ممنون

    • سلام
      در بعضی از سیستم ها این مشکل پیش می آید و ربطی به نسخه ویندوز ندارد. راهکار اینکه ابتدا روی یک سیستم دیگر نصب کنید و پس از آن فایل نصب شده در روت درایو را در سیستم خود Paste‌ کنید

  2. سلام
    نرم افزار lsprepost رو از کجا میشه دانلود کرد؟

  3. محمدرضا کریمی

    یا سلام
    خواستم از خدمتتون بپرسم که آموزش های کتاب و فیلم هاتون براساس چه نسخه ای از نرم افزار صورت میگیره؟ اگر من همون ورژن ۴٫۲ رو داشته باشم می تونم از کتاب استفاده کنم؟
    ممنونم میشم راهنماییم کنید…

    • سلام
      جامعتر توضیح میدم تا دیگر دوستان هم به پاسخ سوالاتشون برسند
      ببینید نرم افزار LS-DYNA شامل دو بخش است: یکی حلگر LS-DYNA و دیگری محیط گرافیکی مدلساز نرم افزار به نام LS-PrePost که همراه آن نصب میشود
      ورژن حلگر LS-DYNA با Release یا همون R مشخص میشه و نیاز به کرک یا لایسنس قانونی داره. از R4.2 تا جدیدا R8
      اما پیش و پس پردازشگر LS-PrePost رایگان است و به صورت مجزا نیز قابل نصب هست. در سایت LSTC میتوانید جدیدترین نسخه آن را دانلود کنید.

      بهتر است برای شروع کار با LS-DYNA از LS-PrePost ورژن ۳٫۲ به بعد استفاده کنید. ورژنهای پایینتر محیط گرافیکی دست و پا گیری دارند.
      برای آنالیز یا همان Run گرفتن از مدل میتوانید از ورژن R4.2 که درسایت رایگان گذاشته شده استفاده کنید یا از ورژنهای بالاتر مثل R7 که در فروشگاه هست
      در خصوص تفاوتها و قابلیت های ورژن های بالاتر بهتر است Manaual نرم افزار را مطالعه کنید. براتون اینجا گذاشتم:

      http://drive.iust.ac.ir/index.php/s/w98zcetwqmBYZDP

      در پایان هم عرض کنم: پکیج فیلم فارسی آموزش LS-DYNA که در سایت هست بر مبنای ورژن ۳٫۲ به بعد از LS-PrePost هست که در نسخه R6 از LS-DYNA قرار دارد. ورژنهای بالاتر LS-PrePost از جهت گرافیکی تفاوتی نداشته اند و مشابه هستند. تنها باگهای نرم افزاری آن برطرف شده است . همراه فیلمهای آموزشی نسخه R7 کرک شده هم ارسال میشود.
      توضیحات بیشتر:

      http://a-rahmati.ir/%d9%be%d9%83%d9%8a%d8%ac-%d9%81%d9%8a%d9%84%d9%85-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d9%8a-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-ls-dyna/

  4. سلام

    شما برنامه ی LS-DYNA را آموزش می دهید. آیا Solver این برنامه با برنامه ی ANSYS/LS-DYNA متفاوت می باشد ؟ چون انگار برای ANSYS/LS-DYNA نیز می توان از LS-Prepost نیز استفاده کرد و فایل k. را تهیه نمود.

  5. امیرحسین

    سلام.
    برای استفاده از lsdyna r11 هم لازم است نسخه فعالسازی شده اش را از فروشگاه بخریم؟

  6. امیرحسین

    سلام.
    من ارشد مهندسی شیمی میخونم و باید پایان نامه ام که در مورد ” انفجار زیر آب ” هست رو با این نرم افزار انجام بدم ولی متاسفانه آشنایی با این نرم افزار ندارم. شما برای شروع چه پیشنهادی دارید.

  7. سلام
    برای ورود به سایت http://ftp.lstc.com نام کاربری و رمز عبور چی هست؟
    من با نام کاربری و رمز عبوری که توی فیلم گفتید نتونستم وارد بشم.

    • سلام
      اجازه دسترسی به همه فایلها تو این سایت داده نشده
      اگر وارد فولدری شدید که موقع دانلود ازتون رمز خواست همون رو وارد کنید

  8. سلام و عرض ادب
    خوردگی مته های حفاری در چاه رو میشه با این نرم افزار شبیه سازی کرد؟
    ممنون

  9. سلام آقای دکتر،با این نرم افزارمیشه شبیه سازی برخورد یک ذره باسرعت بالا رابا یک پوشش را شبیه سازی کرد؟

  10. سلام
    برای شبیه سازی سیالات هوشمند مانند STF ها از کدام مدل ماده باید استفاده کنم؟
    من آموزش مربوط به انفجار و ضربه تهیه کردم ولی درباره مدل ماده های سیالاتی توضیحی ارائه نشد.
    اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید برای STF از کدام مدل ماده استفاده کنم.

  11. استادی با اخلاق و حرفه ای . اقای اعلایی تشکر فراوان. کشورمون به همچین مسیولانی نیاز داره که ساخنه بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همکاری آموزشی و پژوهشی با سازمانها و شرکتها